My world ft11 {FONT-SIZE: 12px; COLOR: #ff0000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica; BACKGROUND-COLOR: #eeffff} .;
Waktu Sembahyang Untuk 6 Juta Seluruh Dunia!
Negara:

Saturday, September 30, 2006

Ini tidak boleh dibiarkan berlaku!


Ini dah melampau,dulu letak tanda salib di btang ais krim skang nie kat roti askrim plak!......Aiskrim walls moo sandwhich kalau korang tgk betul2 korang boleh nampak lambang salib kat atas dan bawah....yg terjkejut camne leh dapt cop hlal plak nie??? bersama2 lah kita tangani isu ini....

Kebenaran Al-Quran dan hadis Rasullulah



Assalamualaikum pembuka bicara... korang ingat lagi x cite pasal nabi dengan pertolongan Allh memebelah bulan untuk membuktikan kpd orang mushrik yg nabi itu pesurauh Nya???Ternyata hal itu memang sahih....di bulan mat salleh jumpa retakan masa kat sana tur..bila ditanya ahli geografi mengenai perkara itu, mereka berkata perkara itu tidak mungkin berlaku jika bulan tidak terbelah dan bercantum kembali!!! buktinya, tengoklah gambar yg sye sertakan??Percaya atau tidak inilah kuasa Allah azzawajala....Mudah-mudahan kita tergolong dalam golongan orang yang diredhai-Nya!!

Thursday, September 28, 2006

Marhaban ya ramadhan

Ramadhan dah tiba syukur kite masih hidup akn tetapi jgn ingat yg muda x bleh mati awal cuba ingat2 hanis mohsin umuq 41 dah goal bertaubat la skit tapi kalau ingat datok k bertabuat lagi ader laaa.. ingat ramadhan tahun ini mungkin yg terakir oleh iti meh sama2 kita hidup ramdhan....ingat lah ALLAH MAHA MENGASIHANI AKN ORANG2 YG BERTAUBAT DAN BUKAN BERTAUBUAT...INGAT HANI MOHSIN BUKAN DATO' K.......ALLAH MAHA ADIL..SELAMAT MENYAMBUT RAMADAHN YG MULIA~~~~~~~""::{{)(&*^$@#!

Friday, March 17, 2006

Cuti dah nak habis


Yosh cuti dah nak habis cam na enjoy holiday korang yg 1 minggu nie? aper pengalaman yg korang dapat??kerja sekolah dah buat??? kalau x buat dan lagi nak buat sebelum cikgu dah blur kat korang.so lebih baik buat k! So welcome back to school!
p/s:One more time, aper kaitan Mahatma Ghandi ngan post aku kali nie??? aku pun x tau

Friday, March 10, 2006

YOSHH!!


Yahooooo syoknya cuti dah mula tapi kerja sekolah banyak kenduri pun banyak tapi kena pandai balaance laa kedua dua baru la bleh steady!cuti nie aper yg korang nak buat??? tengok tv??? main Ps3 x box360? Atau pun korang nak melepak kat shoping compleks????? tapi per per pun korang buat jgn sampai lupa diri K!! Happy Holiday

p/s :sekali lagi... Aper kaitan Yasser Arafat ngan post aku kali nie??

Friday, February 24, 2006

Betul ke nie???


Ader x korang baca paper The Star semalam??? dekat bahagian "thumbnails"??? kat bawah sekalai tur ader satu gambar kalau x silap aku cam nie kot:) Hmm apakah lasan kiata lagi untuk meletak perkataan macamniee? agak nya org yng nak tanslate tur salah faham kot.. tapi gambar nie diambil di Kuala Lumpur.. tapi nie x pa kita yng baca tapi nanati mcam mana plak kalu pelancong tengok???? nanti aper la plak yng diorang akan kater????

Friday, February 17, 2006

Rezeki di tangan tuhan!


kali nie post aku cakap pasal rezeki kenapa aku cakap cam nie? pernah x korang terfikir kadang2 kita buat sesuatu tu sungguh2 tetapi x daapt ada x??? mesti adekan? semacm aku. aku dah seminggu buat latihan xkira hujan ke paanas ke ribut ke petir ke tapi buat jugak latihan semuanya bley dikatakan perfect laa tetapi mungkin tahun nie x da rezeki kot...hmm mana tau tahun depan rezeki berganda ke??? kita x tahukan?????? :)

(korang mesti tertanya menda aper yug aku cakp dan menda pa yg aku buat latihan.. korrang buat laa pilihan sendiri K)

A)Aku buat latihan pancaragam sekolah
B)Aku buat latihan kawad kaki rumah sukan
C)Aku buat latihan nak kalahkan siti nurhaliza(cheh option nie memang hampeh!)
D)Korang fikir la sendiri!


p/s:Aper kaitan potret Suleiman the magnificient nagn post aku kali nie

Friday, February 10, 2006

Kelebihan bulan Muharam


Assalamualakum dan slmat sejahtera ari nie dah masuk 10 Muharam.. Korang tau tak 10 Muharam nie ader bnyak rahsia nyer?Pada hari 10 Muharam nie ader 20 perkara penting telah berlaku iaitu:
1.Nabi Adam telah bertaubat kepada Allah
2.Nabi Idris telah diangkat Allah ke langit
3.Nabi Nuh telah deselamtkan Allah setelah bumi tenggelam selama 6 bulan
4.Nabi Ibrahim diselmatkan Allah daripada pembakaran Namrud
5.Allah menurunkan Kitab Taurat kepada nabi Musa a.s
6.Nabi Yusuf dibebas dari penjara
7.Pemandangan Nabi Yaakub yang kabur dipulihkan Allah
8.Nabi Ayub disembuhkan Allah daripada penyakit kulit
9.Nabi Yunus keluar daripada perut ikan paus setelah berada selama 40 hari 40 malam
10.Laut merah terbelah 2 untuk menyelamatkan nabi Musa dan pengikutnya daripada Firaun
11.Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah
12.Nabi Sulaiman dikurniakan kerajaaan yang besar
13.Hari pertama Allah mencipta alam
14.Hari pertama Allah menurunkan rahmat
15.Hari pertama Allah menurunkan hujan
16.Allah menjadikan 'Arasy
17.Allah menjadikan Luh Mahfuz
18Allah menjadikan Qalam
19.Allah menjadikan malaikat Jibrail
20.Nabi Isa diangkat ke langit